Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τη συνεργατική κουλτούρα

Την Παρασκευή 1 Δεκέμβρη 2023 το Γυμνάσιο Φερών συμμετείχε μαζί με το Γυμνάσιο Σουφλίου, το 2ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας και το 5ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης σε επιμορφωτική συνάντηση-συζήτηση με θέμα «Η συνεργασία εκπαιδευτικών για τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη διδακτικών πρακτικών ως μοχλός επαγγελματικής ανάπτυξης» και ομιλητές τον Χαράλαμπο Σακονίδη, καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΔΠΘ, και τον Βασίλειο Τσάφο, καθηγητή και πρόεδρο του ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ.

Με πρωτοβουλία του Γυμνασίου Σουφλίου, του 2ο Γυμνασίου Ορεστιάδας, του Γυμνασίου Φερών και του 5ο Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και να αναπτύξουμε κοινές δράσεις σε μία λογική ανοίγματος των σχολείων μας στην κοινωνία, την ανάπτυξη της συμπεριληπτικής παιδαγωγικής και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

Τα τελευταία χρόνια η έρευνα αναφέρει για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, ότι επιμορφώσεις που βλέπουν τη μάθηση «ως απόκτηση» έχουν πολύ περιορισμένα αποτελέσματα και ότι χρειάζεται, επιτέλους, «αλλαγή παραδείγματος». Σε αυτήν την κατεύθυνση, προτείνονται οπτικές επαγγελματικής ανάπτυξης που αντιμετωπίζουν τη μάθηση και τη διδασκαλία «ως διαδικασία συμμετοχής» που αναπτύσσεται στο πεδίο της διδακτικής πράξης και μέσα σε τυπικές ή ευρύτερες κοινότητες εκπαιδευτικών, καθώς προσφέρει αυθεντικές ευκαιρίες μετατόπισης των διδακτικών πρακτικών του εκπαιδευτικού.

Την αφίσα της συνάντησης επιμελήθηκε το 2ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας.

Σε αυτά τα πλαίσια διοργανώσαμε μια πρώτη επιμορφωτική συνάντηση-συζήτηση με θέμα την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από τη μελέτη των διδακτικών πρακτικών τους. Στη συνάντηση τέθηκαν ερωτήματα όπως:

  • Ποιες γνωστικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες οριοθετούν το εκπαιδευτικό έργο και ποιου είδους προκλήσεις θέτουν;
  • Πώς η απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις μπορεί να συμβάλει στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού;
  • Πώς το σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και τι σημαίνει αυτό για την ανάπτυξη όλων των μαθητών;
  • Με ποιο τρόπο μπορούν να συνεργαστούν αποτελεσματικά οι εκπαιδευτικοί;

Παρουσιάστηκαν, επίσης, εμπειρίες συναδέλφων/ισσών από τη συνεργασία τους με άλλους εκπαιδευτικούς στην τάξη και δόθηκε το ερέθισμα για την ανάπτυξη μιας συνεργατικής κουλτούρας που μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος των εκπαιδευτικών και, οπωσδήποτε, των μαθητών και των μαθητριών μας.

ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Οι διευθυντές/τριες των σχολείων

Φωτεινή Μπαντούδη (2ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας)
Έφη Μπιλιμπίνη (5ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης)
Βαγγέλης Φακούδης (Γυμνάσιο Σουφλίου)
Μαρία Ψύλλα (Γυμνάσιο Φερών)

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *